Nejbližší termín

xx.-xx.xx.2019 xx.-xx.xx.2019
počet dnů: 4
LOGISTIQ HUB, Praha 3
19900 Kč + DPH

Pro koho je workshop určen

Tento speciální workshop je určen všem, kteří ve svých společnostech nemají potřebnou kapacitu, know-how, a především výkonnou podporu v informačních technologiích pro řízení zásob skladových položek.

 

Na workshopu by neměli chybět zástupci středního managementu a specialisté úseků nákupu, logistiky, výroby a dalších oddělení, kteří se aktivně podílejí na řízení zásob a nesou za tuto oblast odpovědnost.

Osnova a obsah workshopu

Workshop je zaměřen na osvojení si moderní metodiky plánování a řízení zásob a její efektivní uplatnění v podnikové praxi. Cílem je vytvoření vlastního interaktivního modelu řízení zásob s poloautomatickými funkcemi v prostředí MS Excel, který je možné přes datové rozhraní (interface) napojit na IS pro import požadovaných informačních a datových vstupů a případně také zpětný export zpracovaných výstupů.

 

Interaktivní model „automatizovaně“ počítá prognózy budoucích potřeb na základě historických dat a statistických pravděpodobností. Pro takto predikované potřeby u položek se navrhují vhodné strategie doplňování zásob, u kterých se průběžně optimalizuje nastavení řídících veličin podle aktuální situace.

 

Sestavením vlastního modelu řízení zásob s potřebnou funkcionalitou bude v prostředí jakékoliv společnosti dosaženo nového systémového přístupu, který povede ke zlepšení v dostupnosti produktů na skladech a zvýšení spolehlivosti zajištění realizace dodávek interním a externím zákazníkům.

 

Teoretická a metodická část workshopu

  • úvod do tématiky řízení zásob a podpory IS
  • funkce zásob, bod rozpojení objednávkou
  • průměrná, obratová a pojistná zásoba
  • predikce poptávky
  • kategorizace zásob a ABC/XYZ analýzy
  • objednávkové systémy a metody řízení zásob
  • stanovení pojistné zásoby, řídících parametrů, nákupní/výrobní dávky
  • informační a datová základna pro řízení zásob
  • základní funkcionalita MS Excel pro řízení zásob
  • procvičení modelových prvků na příkladech v MS Excel

 

Praktická část workshopu – sestavení vlastního interaktivního modelu

  • analýza vnitřního prostředí firmy v oblasti řízení zásob dle
    »»»»»» používaného firemního systému pro řízení zásob
    »»»»»» stupně využití IS a jeho funkcionality pro řízení zásob
  • specifikace informací a dat potřebných pro navržení modelu dle
    »»»»»» rozsahu skladovaného sortimentu a jejich interních/externích dodavatelů
    »»»»»» sledování a identifikace struktury zásob na skladech
    »»»»»» časové a obsahové struktury účetních dokladů a jejich transakcí (nákup/výroba/prodej – »»»»»» objednávky, příjemky, převodky, výdejky atp.)
  • vytvoření informační a datové základny v požadované obsahové struktuře
  • specifikace modelové funkcionality
    »»»»»» stanovení, vzhledem k firemním potřebám, základních požadavků (parametrů, vlastností) na »»»»»» funkcionalitu, která se od modelového řešení očekává
  • vytvoření interaktivního modelu s klíčovými prvky pro
    »»»»»» kategorizaci skladových položek dle ABC/XYZ analýzy
    »»»»»» předpověď (predikci) poptávky na úrovni měsíců, popř. týdnů
    »»»»»» přiřazení objednávkových systémů položkám na základě ABC/XYZ kategorizace
    »»»»»» výpočet parametrů řídících dispozičních veličin pro zvolené objednávkové systémy (optimální »»»»»» úrovně pojistné zásoby, hladin MIN a MAX, velikosti nákupní/výrobní dávky atp.)
    »»»»»» nastavení úrovně zákaznických služeb (service level) dostupnosti produktů na skladech
    »»»»»» práci se specifickými položkami (nové produkty, „náhrady“)
    »»»»»» ostatní firemní požadavky např. on-line přístup k potřebným zdrojovým datům v IS

 

Na workshop si přineste notebook, se kterým se připojíte na firemní IS a na naše testovací prostředí s MS Excel 2016.

Co se minimálně dozvím, naučím nebo si odnesu?

  • Získáme NEJLEPŠÍ know-how řešení dle indexu cena/výkon v ČR a v případě potřeby jednu konzultaci v naší firmě zdarma.
  • Seznámíme se s praxí ověřenou metodikou řízení zásob, jejím teoretickým a praktickým základem.
  • Vytvořením vlastního interaktivního modelu získáme potřebné know-how pro optimalizaci firemního systému řízení zásob na skladech.
  • Implementací modelu a s pomocí nového systémového přístupu ušetříme čas a peníze, protože
  • ... zvýšíme dostupnost produktů na skladech jejich včasným zajištěním (nákup/výroba) v požadovaném čase a množství
  • ... zvýšenou dostupností produktů eliminujeme finanční ztráty z ušlých prodejních příležitostí
  • ... zastavíme růst zásob, snížíme náklady na držení zásob a uvolníme vázaný kapitál ve výši 5 - 20%
  • ... zkrácením doby přípravy a tvorby objednávek snížíme administrativní zátěž pracovníků odpovědných za řízení zásob
  • ... se dozvíme mnoho dalšího, co náš tým posune mnohem dál, než si myslíme.

Organizace & průběh akce

Den 1: (08:30) 09:00 - 16:00 hod.
08:30 - 09:00 | Registrace

Prezence účastníků, ranní káva nebo čaj.

09:00 - 12:00 | Dopolední blok

Zahájení a úvod do problematiky řízení zásob a podpory IS, interaktivní výklad s diskuzí, coffee break.

12:00 - 13:00 | Polední přestávka

Placený oběd.

13:00 - 16:00 | Odpolední blok

Pokračování ve výkladu, procvičení modelových prvků na příkladech v MS Excel, diskuze, coffee break.

Den 2: (08:30) 09:00 - 16:00 hod.
09:00 - 12:00 Dop. blok |12:00 - 13:00 Přestávka | 13:00 - 16:00 Odp. blok

Interaktivní výklad s návrhy modelové funkcionality, sestavování modelu, diskuze, coffee break, oběd.

Den X:

Na základě přesné specifikace potřebných dat a informací pro sestavení datové základny a vlastního interaktivního modelu pro řízení zásob účastníci workshopu zajistí ve své společnosti jejich „sběr“ (např. exporty dat z IS, konzultace funkcionality modelu s kolegy, prověření možností napojení na IS, atp.)

Den 3 - 4: (08:30) 09:00 - 16:00 hod.
09:00 - 12:00 Dop. blok |12:00 - 13:00 Přestávka | 13:00 - 16:00 Odp. blok

Sestavování modelu s požadovanou funkcionalitou, diskuze, coffee break, oběd. Ukončení workshopu.

Kdo vás bude učit?

Termíny & objednávka

xx.-xx.xx.2019 xx.-xx.xx.2019
počet dnů: 4
LOGISTIQ HUB, Praha 3
volné místa: 10
19900 Kč + DPH

Odteď už vám žádná novinka neunikne